Dera ~~~~

Johor Bahru: Polis menahan seorang pembantu pusat tuisyen lelaki berusia 26 tahun bagi membantu siasatan kes dera kanak-kanak lelaki berusia 7 tahun di sebuah pusat tuisyen di Taman Ungku Tun Aminah (TUTA) di sini.
Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Mohd Taib Ahmad berkata, lelaki itu ditahan pada jam 2.30 petang tadi bagi membantu siasatan mengikut Akta Perlindungan Kanak-kanak 2001 namun enggan mengulas lanjut.
Tangkapan itu susulan laporan polis dibuat kakak mangsa berusia 24 tahun yang tular di media sosial mengatakan adik lelakinya berusia tujuh tahun didera guru tuisyen menggunakan cawan plastik dan kaca serta kuali kecil yang direndam di dalam air panas bagi menutup kesan rotan.
Malangnya, punggung kanak-kanak lelaki itu melecur teruk hingga berdarah dan helah guru tuisyen itu terbongkar apabila kanak-kanak itu melarikan diri sebelum mendapatkan bantuan daripada jiran guru wanita berkenaan di Taman Perling.
Jiran guru tuisyen itu kemudiannya pergi ke tempat kakak mangsa bekerja di Taman Perling dan membawa mangsa mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Aminah (HSA) di sini, sebelum membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Johor Bahru Selatan, 10 malam semalam.
Dalam laporan polis itu, kakak mangsa turut mendakwa adiknya dirotan sebanyak empat kali kerana dikatakan degil, selain tidak diberikan makan dan minum sejak tinggal di rumah guru berkenaan selama dua minggu.
Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 27 Mac 2017 @ 7:37 PM


kes di atas...  hurmmmm
salah siapa? ibubapa? pem. pusat tuisyen?
 tak salah nk hantar ank tuisyen tp berpada2 laaa..
dan tak salah nk marah2 tp tgk2 laaa.. jgn smpi memudaratkan..




me before you


When your legs don't work like they used to before
And I can't sweep you off of your feet
Will your mouth still remember the taste of my love?
Will your eyes still smile from your cheeks?


And darling I will be loving you 'til we're 70
When my hair's all but gone and my memory fades
Take me into your loving arms
So baby now
And we found love right where we are


And baby my heart could still fall as hard at 23
And I'm thinking 'bout how people fall in love in mysterious ways
Maybe just the touch of a hand
Well, me I fall in love with you every single day
And I just wanna tell you I am
So honey now
Take me into your loving arms
Kiss me under the light of a thousand stars
Place your head on my beating heart
I'm thinking out loud
That maybe we found love right where we are

And the crowds don't remember my name
When my hands don't play the strings the same way
I know you will still love me the same

'Cause honey your soul could never grow old, it's evergreen
And baby your smile's forever in my mind and memory
I'm thinking 'bout how people fall in love in mysterious ways
Maybe it's all part of a plan
Well, I'll just keep on making the same mistakes
Hoping that you'll understand
But baby now

Kiss me under the light of a thousand stars
Place your head on my beating heart
Thinking out loud
That maybe we found love right where we are

Take me into your loving arms
Kiss me under the light of a thousand stars
Oh darling, place your head on my beating heart
I'm thinking out loud
That maybe we found love right where we are
Oh baby we found love right where we are





Al-fatihah~~

~~~15/2/2017~~~

berehatlah kawan.. semoga tenang di sana..
bahagia dgn Pencipta..
aku hanya mampu kirimkan doa utk kau kat sana..

terima kasih kawan sbb pernah ada kenangan dgn aku..
maaf sbb pernah sakitkan hati kau dulu smpi merah muka kau waktu tu
tp kite tetap kwn.. kau pon xpernah ungkit ape2.. aku anggap kau ok.. yelah tiap kali jumpa pon kau xpernah ckp ape2.. 
maaf sbb xpernah tegur kau wlupn kau ada je dlm wassup sek.. terkilan aku xdpt minta maaf kat kau..

semggu ni, smua cerita update pasal kau..
dari kau kat hospital.. hinggalaa smpi akhir hayat kau..
kami smua debar2 baca update pasal kau.. 
sungguh aku pon xberdaya tgk keadaan kau..
lg2 tgk isteri kau yg setia tggu kau..
Allah... sebak beb..

bila diorg cerita pasal ank2 kau.. jatuh airmata aku wei..
betul beb, sentap aku.. sbb ank2 kau sebaya ank2 aku....cuma yg bby tu.. huhuhu baru 7 bln....  tp takdir Allah xde siapa boleh halang..
aku harap isteri dan ank2 kau tabah dan kuat..
aku hanya mampu kirimkan doa utk kau dari sini..

semoga tenang kat sana... kawan...


Al- Fatihah ..

mohd hatta bin markom
(1980-2017)

p/s: kau dgn irda.. pergi bulan yg sama cuma tahun jee yg berbeza..
:(

wahai kekasih...


im quite addicted with this song..
sbb sy tengah rindu ... 
:)



rahsiaa~~~


sakitnya dada bile...
kite terpaksa berpura2 tak tahu pasal rahsie tu...
sakit... rasa nk menjerit dan marah...

Image result for rahsia



saya?


bestnye klu dpt jln2..
rasa mcm dah lama xberjln2..

Image result for switzerland beauty mountain


BOS dan BISNES

i love this quote .. 

Kepada semua BOS 😃

Teruskan usaha anda berniaga dan bekerja, bantu orang seikhlasnya. Kesat air mata mu dan teruskan perjuangan dan usaha. Biar seribu orang tak faham dengan anda. Asalkan anda percaya pada diri anda sendiri dan anda BOLEH.
.
Ramai orang sebenarnya tak tahu dan tak mau ambil tahu...
.
Orang berniaga ni susah. 
Siang dan malam nya fikir pasal bisnes
Tidur dan bangunnya bermimpikan pasal bisnes. 
.
Ramai orang nampak, orang bisnes ni senang
Jadi bos boleh pi minum sini pi minum sana.
Tapi sebenarnya dalam hati siapa yang tahu.
.
Kalau salah sendiri, sendiri tanggung
Salah pekerja pun kena tanggung
Jadi bos salah urus pun kita kena tanggung.
.
Jadi bos kena faham hati pekerja
Jadi bos kena jaga hati pelanggan
.
Tapi siapa yang nak jaga hati bos. 
.
Dah ada bisnes, bos kena cari staf
Dah ada Staf, Bos kena jaga staf
Bila tak ada job, bos pening kepala
Bila banyak job sekali sekali, Staf minta gaji lebih.
.
Bos kena fikir, mana nak bayar bank
Bos kena fikir, mana nak bayar sewa
Bos kena fikir, mana nak bayar staf
Bos kena fikir, macam mana nak kasi besar bisnes..
.
Kerja bos, cari kerja
Kerja staf, kerja kan apa kerja yang yang bos cari
Kerja bos nampak senang tapi pening
Kerja jadi staf, berpeluh satu badan balik rumah tiada tekanan.
.
-Kesian bos-bos ni. banyak makan hati dari makan nasi. 
-Kesian bos ni, kalau jualan atau kerja tak ada, staf kata produk kita orang tak nak beli
-Kesian bos ni, salah staf kekadang pelanggan marah bos juga yang kena.
-Kesian bos ni, hutang keliling pinggang semata-mata nak carikan rezeki orang.
-Kesian bos ni. siapa lah nak kesian kat bos ni. 
.
Masa hari kerja bos kena kerja.
Masa pekerja boleh cuti, bos pun kena kerja
.
Orang kata, tak pa " itu kan dia punya ".
kesian bos ni.
Bos kena jadi superman, bos tak boleh salah. 
Orang lain salah tak pa, bos kena maafkan. 
.
Kekawan yang bisnes. saya faham perasaan anda. Anda berhati pejuang. Biarlah orang mengata anda bila anda jatuh. Mereka akan merangkak dapatkan anda bila nanti anda berjaya.
.
Layankanlah hati sendiri. Ubatlah hati dengan solat, pujukkan hati sendiri. Anda sebenarnya manusia luar biasa. 
.
Teruskan usaha anda berbisnes, bantu orang, ikhlas. Kesat air mata mu dan teruskan perjuangan. Biar seribu orang tak faham dengan anda. Asalkan anda percaya pada diri anda sendiri dan anda BOLEH.
.
Anda ada saya. Saya percayakan anda. Biar 1000 orang kata anda tak boleh, saya YAKIN anda manusia luar biasa. 
.
*Selamat Berjuang*

Copy paste ayat Master Khai. 
Dari group Geng Peniaga Se Malaysia